onsdag 28 oktober 2009

Vart tog den röda tråden vägen?


Har just hämtat mig från årets ”Mat & Mys kväll” som gick av stapeln den 24 oktober. Det blev en rolig och lyckad kväll hemma hos Christina på Köpmangatan med massor av god mat och skratt. Vi körde ett turkiskt tema. På buffébordet fanns kisir (turkisk bulgursallad), köfte (turkiska köttbullar), meze, m.m. Sådana här kvällar är precis vad som behövs i höstmörkret.

För ett par veckor sedan släpptes Hossam Ramzy´s nya CD ”Ruby” som innehåller tio klassiska orientallåtar komponerade för orientalisk dans. Skivan är riktigt bra och det är svårt att motstå impulsen ge sig ut på vardagsrumsgolvet i en smäktande oriental. Hur skulle man kunna motstå låtar med dessa titlar; ”Zapphire of Love” ”Diamond in the Rough”, ”The Pearl in My Heart” för att nämna några. Kan varmt rekommendera skivan. Du kan lyssna på smakprov ur ”Ruby” på http://www.amazon.co.uk/ som också säljer den för ca 130 kr inkl. frakt.

Annars kämpar jag på med mina dansdräkter. Blev nästan klar med den röda, skulle bara fålla nederkanten när den röda tråden (!) tog slut. Så nu måste jag skyndsamt bege mig till närmaste sybehörsaffär för att ta upp tråden igen.


Nu får det räcka med ordvitsandet. Den här oslipade diamanten ska nu ge sig i kast med en bollywood-dräkt, har hittat ett fantastiskt vinrött och glansigt tyg.

3 kommentarer:

Jennie B sa...

Vad härligt du skriver Eva! O instämmer - mycket trevligt och gott på Mat o mys förra helgen! Tack till alla som var med! Hoppas du hittat den nya röda tråden! Kram/ Jennie B

Anki sa...

Instämmer med Jennie, kul att läsa ditt inlägg! Blir nyfiken på din bollywood-klänning och dansen. Hoppas vi får se båda på dansavslutningen! Kram!

Eva Martinsson sa...

Har tagit upp tråden igen ;-)och jag har nästan sytt färdigt bollywood-dräkten. Har hittat en helt fantastisk låt och koreografi som jag nöter in för fullt, så det vore väl attans om jag inte skulle få det att sitta inför avslutningen. Jag siktar in mig på att visa upp den för er ialla fall.