torsdag 10 september 2009

Höstlöv och intervjuer

Så höstterminen dragit igång igen. Sommaren drog som alltid förbi alltför fort och de första gyllengula löven har redan fallit. Ser nu fram emot en spännande och rolig höst med massor av dans. Fredagen den 28 augusti tjuvstartade jag och Anki med det årliga prova-på-kurserna på Reacting. Det blev en mycket trevlig och välbesökt tillställning. Den 31 augusti drog jag igång min nybörjarkurs i Brunflo och under 10 måndagskvällarna framöver kommer jag att lära ut en oriental med slöja så just nu finslipar jag koreografin.

Den här hösten har vi fått mycket uppmärksamhet i massmedia vilket känns fantastiskt. Förra veckan (torsdagen den 3 september) besökte ÖP fortsättningsgruppens träning för att göra ett reportage om dansen. Vi blev intervjuade av Maria Lindholm och Anneli Åsén tog massor av bilder. Så nu är det med spänd förväntan jag ser fram emot reportaget i tidningen.

Heléne Svedberg intervjuades i ”Karlavagnen” den 1 september om orientalisk dans. Det blev ett kanonbra inslag och hon satte programledaren på pottkanten. Jag kan verkligen rekommendera er att gå in på Karlavagnens hemsida och lyssna på programmet; www.sr.se/p4/karlavagnen gå in i menyn "Sändningsarkiv" och skrålla ner till "Tisdag 1 september – Nu börjar höstterminen". Heléne är den första gästen.

I måndags (den 7 september) blev undertecknad intervjuad av Leif Landin och Lennart Hobring på programmet ”Äntligen”Radio Jämtland. Det var riktigt spännande och Leif och Lennart var mycket trevliga och intresserade. Kan avslöja att båda herrarna skakade loss ordentlig i stolarna till en låt av Hakim. Är ni nyfikna på intervjun eller bara vill ni höra min ljuva stämma så gå in på www.sr.se/jamtland och klicka på programmet ”Äntligen” så hittar ni intervjun med mig.

1 kommentar:

Anki sa...

Kul att läsa ditt inlägg Eva!