söndag 31 augusti 2008

Sommaren 2008

Så var sommaren 2008 till ända. Känns som alltid lite vemodigt när de första kalla vindarna drar förbi och löven på träden börjar gulna. Men det har varit en härlig sommar och det hoppas jag att det har för er alla också. Jag har jobbat större delen av sommaren men självklart har jag hunnit med att dansa lite också. Den började med fyra fantastiska och oförglömliga dagar i Stockholm i början av maj då jag besökte Stockholm Bellydance festival. I början av augusti deltog jag i Elins Alméns (som var hemma på sommarlov från Sevilla) intensivkurs som hon höll på Reacting. Vi blev inte så många (tre stycken för att vara exakt) men vi hade väldigt roligt och vi fick lära oss en härlig baladi-koreografi. Helgen därefter var det dags för sommarens höjdpunkt Dela med sig dagen på Norderön. Efter en grå och kall vecka som inte verkade lovande kändes det lite tveksamt hur det skulle bli. Men på lördagen den 16 augusti sprack himlen upp, solen visade sig och värmen kom. Det blev en fantasisk dag med god mat i det gröna, härligt sällskap och många skratt. Elin var med och höll en improvisationskurs. Så nu kan vi alla dansa snyggt kring bord. Vi avrundande med en mysig yogakurs under ledning av Mia. Det var ett perfekt sätt att varva ner på innan det var dags att ta sista färjan tillbaka till fastlandet. Det var en fantastisk dag och det är sådana dagar som man lever på när man svär sig igenom snömodden och blankisen på väg till Reacting under de mörka vinterkvällarna som nu väntar.

Som sagt nu är hösten och vintern snart här och nu väntar en ny termin med dans, som jag verkligen ser fram emot. I fredags 29/8 smygstartade vi så smått med prova-på-kursen, som var välbesökt, vilket verkar mycket lovande inför terminsstarten. Under veckan drar terminen äntligen igång och jag har längtat efter att få komma igång igen och träffa alla er igen. Anki kommer att lära oss en riktigt roligt och härlig baladi-koreografi av Khaled Mahmoud. Så till alla er som inte anmält er kan jag bara säga att ni kommer att missa något! Förutom dansen har vi Mat och myskvällen i oktober att se fram emot. Förra året blev riktigt lyckad och jag är helt övertygad om att årets blir detsamma. I november är det dags för den återkommande intensivkursen då vi bjuder in en dansös utifrån som håller endags kurs som har varit riktigt lyckade. Detaljerna kring kursen är ännu inte klara. Men planeringen pågår för fullt och vi återkommer med mer information längre fram. Kan än så länge säga att det kommer att bli toppen.

Vi har med andra ord en riktig kanonhöst framför oss och väl mött.

Inga kommentarer: